Przesyłka pocztowa jako narzędzie marketingu
Przesyłka pocztowa to drukowana forma komunikatu promocyjnego, dystrybuowana bezpośrednio za pośrednictwem poczty do poszczególnych osób czy instytucji. Ma ona na celu nie tylko sprzedawanie produktów, ale i informowanie klientów o bieżącej ofercie, dostarczanie im próbek produktów oraz budowanie relacji. Osiągnięcie pozytywnych rezultatów za pośrednictwem przesyłki pocztowej, wymaga jednak umiejętnego planowania i organizowania wysyłek. Wskazane jest uwzględnienie nawet takich szczegółów jak: dobór koperty, motywów, kolorów. Powinna być ona także maksymalnie zindywidualizowana, gdyż wpływa to korzystnie na jej odbiór. Mając na uwadze te elementy można wyróżnić dwa rodzaje przesyłek pocztowych: przesyłkę bezadresową i adresową.
PRZESYŁKA BEZADRESOWA
To druki dostarczane do skrzynek wszystkim mieszkańcom danego obszaru; przesyłka ta zazwyczaj zawiera jedynie krótki list prezentujący produkt i zachęcający do odpowiedzi zwrotnej; służy głównie tworzeniu bazy danych; charakteryzuje się niskim poziomem poniesionych przez nadawcę kosztów.
PRZESYŁKA ADRESOWA
Posiada strukturę rozbudowaną o prezenty i foldery informacyjne. Ma na cele sprzedaż produktów konkretnemu nabywcy. Charakteryzuje się wysokim poziomem poniesionych przez nadawcę kosztów, ale i generuje wyższe zyski.
Filed under: Uncategorized - @ 30 kwietnia, 2021 4:23 pm
Tagi: marketing, przesyłka pocztowa